Kadın Çalışan Oranı : %56 | Rate of Women Employment : %56

Erdoğan SAĞLAM

Yeniden Değerleme Uygulamalarının Karşılaştırılması ve Bazı Uyarılarım


Yayımlandığı Yer
T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ

Duyuru Tarihi
2021-11-15

Okunma Sayısı
727

Makaleyi okumak için tıklayınız

Yeniden değerleme uygulamalarının karşılaştırılması ve bazı uyarılarım Mükelleflere tavsiyem, önceki yıl bakiyeleri üzerinden yeniden değerleme işlemini yapmaları ve kayıtlarını buna göre düzeltmeleri yönündedir. 7326 sayılı Yapılandırma Kanunu ile yapılan önemli düzenlemelerden biri, 2018 yılında bir defaya mahsus olmak üzere getirilen yeniden değerleme uygulamasının, 31 Aralık 2021 tarihine kadar bir kez daha yapılmasına imkân tanınmasıdır. (Vergi Usul Kanunu -VUK- geçici madde 31) Daha önceki uygulamada sadece taşınmazlar kapsamda iken bu defa amortismana tabi diğer iktisadi kıymetler de kapsama dahil edilmiş, yüzde 5 olan vergi yüzde 2’ye indirilmiştir. Bu iyileştirmeler geçici uygulamaya olağanüstü seviyede ilgi gösterilmesine neden olmuştur. Yıl sonuna kadar uygulama imkânı bulunmasına karşın bugün itibariyle önemli sayıda mükellef uygulamadan yararlanmıştır. Bu uygulamadan yararlanma süresi devam ederken, 7338 sayılı Kanunla 1 Ocak 2022 tarihinde yürürlüğe girmek üzere, sürekli yeniden değerleme imkânı getirilmiş (VUK mükerrer madde 298/Ç), ve bu uygulamaya geçişi sağlamak üzere bir defaya mahsus geçici 31’e benzer bir yeniden değerleme uygulaması (VUK geçici madde 32) düzenlenmiştir. Bu geçici madde 32 ile öngörülen bir defalık yeniden değerleme uygulamasının kapsamı ve uygulanan vergi oranı (yüzde 2) geçici 31 ile aynıdır. Bu üç yeniden değerleme uygulaması da zorunlu olmayıp, isteyen mükelleflerin yararlanabileceği ihtiyari niteliktedir. Sürekli yeniden değerleme uygulaması, enflasyon düzeltmesi yapma şartlarının gerçekleşmediği hesap dönemlerinde yapılabilecek olup, hesap dönemi takvim yılı olan kurumlarda ilk kez 2022 yılında uygulanabilecektir. Bu uygulamadan yararlanabilmek için geçici 31 ve geçici 32’de olduğu gibi yüzde 2 oranında özel bir vergi ödenmesine de gerek yoktur. Yani sürekli yeniden değerleme vergisiz bir uygulamadır. Sürekli yeniden değerleme geçici vergi dönemlerinde de yapılabilir. Geçici 32 kapsamında ihtiyari olarak yapılabilecek bir defalık yeniden değerleme ise sürekli yeniden değerleme öncesinde yararlanılabilecek bir imkândır. Bu tek seferlik yeniden değerleme, sürekli yeniden değerlemenin ilk kez yapılacağı hesap döneminden önceki hesap döneminin sonu itibariyle uygulanabilecektir. Örneğin mükellef sürekli yeniden değerlemeyi ilk kez 2022 sonu itibariyle yapacaksa, geçici 32 kapsamındaki tek seferlik yeniden değerlemeyi de 2022 sonu itibariyle sürekli yeniden değerlemeyi yapmadan önce ve 2021 yıl sonu itibariyle kayıtlı değerleri esas alarak yapabilecektir. Bu mükellef sürekli yeniden değerlemeyi ilk kez 2023 sonunda yapacaksa, geçici 32 kapsamında bir kez yapabileceği yeniden değerlemeyi, 2022’de yapabileceği gibi 2023 yılında da yapabilir. Yani geçici 32 kapsamında yeniden değerleme yapmak için mutlaka sürekli yeniden değerlemeden yararlanılmış olması şart değildir. Örneğin 2022’de sürekli yeniden değerleme yapılmasa dahi anılan yıl için geçici 32 kapsamında değerleme yapmak mümkündür. Ancak ne zaman yapılırsa yapılsın geçici 32 kapsamındaki yeniden değerlemenin sadece bir kez yapılabileceği unutulmamalıdır. Geçici 32 madde metninde bu tek seferlik uygulamayı sürekli yeniden değerlemenin yapılmış olmasına bağlayacak şekilde yorumlanmaya müsait ifadeler vardır. Bu bakımdan Maliyenin yayımlayacağı tebliğde bu hususları açıklığa kavuşturmasında yarar görüyorum. Gerek enflasyon düzeltmesinde gerekse sürekli yeniden değerlemede geçici vergi dönemleri itibariyle de uygulamadan yararlanmak mümkündür. Geçici 31’e göre yapılan değerleme, bir kez yapılabilecek bir işlem olduğu için geçici vergi dönemlerine etkisi yapıldığı tarihe göre değişir. Örneğin 2021 yılı üçüncü dönem sonundan önce değerleme yapanlar, amortismanları bu dönemden itibaren yeni değerler üzerinden ayırma imkânına sahip oldular. Keza yeniden değerlemenin yapıldığı tarihten itibaren satılan varlıkların satış kazancının tespitinde de yeni değerlere itibar edildi/edilecek. Geçici 32’ye göre yapılan yeniden değerlemede de istenirse düzenlemenin yürürlüğe girdiği 2022 yılı içinde yıl sonunu beklemeden yeniden değerleme yapmak mümkündür. Dolayısıyla 2022 yılına ilişkin geçici vergi dönemlerinde yeniden değerlemenin avantajlarından bir an önce yararlanabilmek için geçici 32’ye göre yeniden değerleme yapılabilir. Aşağıdaki tabloda bu üç yeniden değerleme uygulaması karşılaştırılmıştır:(*) Finans ve bankacılık sektöründe faaliyet gösterenler, sigorta ve reasürans şirketleri, emeklilik şirketleri ve emeklilik yatırım fonları, münhasıran sürekli olarak işlenmiş altın, gümüş alım-satımı ve imali ile iştigal eden mükellefler ile kendilerine kayıtlarını Türk para birimi dışında başka bir para birimiyle tutmalarına izin verilenler yararlanamaz. (**)Münhasıran sürekli olarak işlenmiş; altın, gümüş alım-satımı ve imali ile iştigal edenler ile kayıtlarını Türk para birimi dışında başka bir para birimiyle tutmalarına izin verilenler yararlanamaz. Bir defalık yeniden değerleme imkânından hangi maddeye göre yararlanmak daha avantajlıdır? Bir defalık yeniden değerleme imkanından geçici 31 ve geçici 32 nci maddeye göre yararlanmak mümkün. Kapsam, şartlar ve ödenecek vergi aynı. Benim görebildiğim farklıklar, uygulamanın yapılma tarihi, hangi tarih itibariyle kayıtlı varlıklar ve değerler üzerinden yapıldığı/yapılacağı ile yüzde 2 verginin ödeneceği tarih. Geçici 31’e göre bu yıl sonuna kadar yapılabilecek uygulamada yeni değerler üzerinden amortisman ayırma imkânı 2021 yılından itibaren mümkün, ayrıca yeniden değerlenen varlıkların 2021 ve 2022 yılında satılması halinde yeni değerlere maliyet olarak itibar ediliyor. Oysa geçici 32’ye göre yeniden değerleme en erken 2022 yılı için yapılabilecek. Bu değerlemenin 31.12.2022 tarihi itibariyle yapıldığını varsayarsak, 2022 yılına ilişkin amortismanların yeni değerler üzerinden ayrılması mümkün olabilecek, ancak satış kazancının tespitinde yeni değerlerin esas alınması, yani maliyet avantajından en erken 2023 yılında yararlanılabilecektir. Ancak yukarıda açıkladığım üzere geçici 32’ye göre de 2022 yıl sonunu beklemeden yeniden değerleme yapılabileceğini düşünüyorum. Bu durumda aşağıdaki alternatifler söz konusu olabilir: Değerlenen varlık 2021 yılında satılmış veya satılacaksa ve satıştan doğan kazanç üzerinden, yeniden değerleme için ödenmesi gereken yüzde 2 vergiden daha yüksek bir vergi ödenmesi söz konusu ise 31.12.2021 tarihine kadar geçici 31’den yararlanarak yeniden değerleme yapmak daha avantajlıdır. Geçici 31 kapsamında yapılacak yeniden değerleme dolayısıyla 2021 yılı için kazanılacak amortisman avantajının yüzde 2 vergiden yüksek olması halinde de geçici 31’e göre değerleme yapmak avantajlı olabilir. Özelikle amortisman süresi 2021 yılında sona erecek kıymetler için. Zarar vs. sebebiyle geçici 31’e göre erken yeniden değerleme yapmanın bir avantajı yoksa veya düşükse yüzde 2 vergiyi erken ödemenin anlamı yok. Bu şartlar altında geçici 32 daha avantajlı gözüküyor. Arada değerlenmemiş bir dönem de kalmamasını temin edecek şekilde geçici 31’i pas geçip, geçici 32’ye göre değerleme yapılabilir. Bu iki uygulama birbirinin alternatifi olmadığı için istenirse önce geçici 31’e göre değerleme yapılıp, sonra aradaki süreyi telafi edecek şekilde geçici 32’ye göre değerleme yapılması mümkündür. Yani bu iki uygulama birbirini tamamlayabilir. Bu değerlendirmeler her bir iktisadi kıymet için bağımsız yapılabilecektir. Yani bir iktisadi kıymet için geçici 31’den yararlanırken, diğerleri için geçici 32 uygulanabilir. Yıl sonuna kadar yapılabilecek yeniden değerlemede hangi değerleri esas almak gerekir? 31.12.2021 tarihine kadar geçici 31’e göre yapılması mümkün olan yeniden değerleme uygulamasına, 9 Haziran 2021 tarihi itibariyle yasal defter kayıtlarında yer alan değerlerin esas alınması gerekiyor. Tebliğdeki örneklerde değerlemenin 2021 birinci geçici vergi dönemine ilişkin aktif değer ve birikmiş amortismanlar üzerinden yapıldığını görüyoruz. Bunu bir zorunluluk olarak değerlendirmiyorum. Yani uygulamaya mutlaka birinci geçici vergi dönemine ilişkin tutarların esas alınması gerekmiyor. Çünkü 9 Haziran 2021 tarihi itibariyle kayıtlardaki aktif değer ve birikmiş amortisman tutarları 31.12.2020, 31.3.2021, 30.4.2021 veya 31.5.2021 tarihli değerler olabilir. Buna göre mükellefler, 9 Haziran 2021 tarihi itibariyle kayıtlarında hangi değerler varsa bu değerleri esas alarak değerleme yapabilirler. Tebliğdeki birinci örneği esas alarak buradaki başka bir sorunu tartışmak istiyorum. Söz konusu örneğe göre, mükellefin 1991 yılından itibaren aktifinde yer alan binanın 9.6.2021 tarihi itibariyle yasal defter kayıtlarında maliyet bedeli 50.000.000 TL ve birikmiş amortismanı 30.250.000 TL olup, bu bina 2021 yılı Temmuz ayında geçici 31 kapsamında yeniden değerlemeye tabi tutuluyor. Birikmiş amortisman tutarı, birinci geçici vergi dönemi (31/3) için ayrılan/gider yazılan (50.000.000 x %2/4=) 250.000 TL amortisman tutarını da içeriyor. Mükellef daha önce 2018 yılında geçici 31 uygulamasından yararlanmadığı için artırıma 5,806750 katsayısı esas alınıyor. Şimdi bu örneği, tebliğdeki yaklaşıma göre, 31/3 değerleri ile birlikte 31/5 değerleri için de çözelim. Gördüğünüz gibi, eksik gider yazılan amortisman tutarları, yeniden değerlemeye esas alınan kayıtlardaki amortisman tutarlarının değer artışına tekabül ediyor. Tebliğde belirtilen bu hesaplama şekli yeniden değerlenmiş tutarlar üzerinden 2021 yılında eksik amortisman ayrılmasına neden oluyor. Bu haksız durumu gidermenin tek yolu, 05 Temmuz 2021 tarihli yazımda da belirtiğim gibi eksik gider yazılan amortisman tutarın beyanname üzerinde matrahtan “indirim” olarak dikkate alınmasıdır. Bu riske girmek istemeyen mükellefler beyanlarını bu açıdan ihtirazî kayıtla yaparak dava açabilirler. Bu örnek de gösteriyor ki, yeniden değerlemeyi Mayıs sonu değerlerini esas alarak yapmak avantajlı değil. Aksine 1.201.687,5 TL'ye ilaveten (2.169.479,17-1.201.687,5=) 967.791,67 TL daha eksik amortisman gideri yazılmasına sebebiyet veriyor. Bu da Nisan ve Mayıs aylarına ait amortisman tutarlarının değer artışına tekabül ediyor. Mükelleflere tavsiyem, önceki yıl bakiyeleri üzerinden yeniden değerleme işlemini yapmaları ve kayıtlarını buna göre düzeltmeleri yönündedir. Geçici vergide amortisman hesaplarını kayıtlara almak zorunlu değil. Bu giderler kayıtlara karşılık yoluyla bu soruna yol açmadan alınabileceği gibi, kayıt düşmeden geçici vergi beyannamesi üzerinde de dikkate alınabilir. Böylece yukarıda açıkladığım sorun ortaya çıkmaz. 31.12.2020 değerleri üzerinden yapılacak yeniden değerleme işlemi, 2021 yılı için yeniden değerlenmiş değerler üzerinden eksiksiz amortisman ayrılmasını sağlar. Enflasyon düzeltmesi ufukta göründü mü? Vergi Usul Kanununun mükerrer 298. maddesi uyarınca, kazançlarını bilanço esasına göre tespit eden gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri, fiyat endeksindeki artışın, içinde bulunulan dönem dahil son 3 hesap döneminde yüzde 100'den ve içinde bulunulan hesap döneminde yüzde 10'dan fazla olması halinde mali tablolarını enflasyon düzeltmesi yapmak zorundalar. Cumhurbaşkanı, yüzde 100 oranını yüzde 35'e kadar indirmeye veya tekrar kanunî seviyesine kadar yükseltmeye, yüzde 10 oranını ise yüzde 25'e kadar çıkarmaya veya tekrar kanuni seviyesine kadar indirmeye yetkili. Fiyat endeksi, Türkiye İstatistik Kurumunca Türkiye geneli için hesaplanan Üretici Fiyatları Genel Endeksini (Yİ-ÜFE’yi) ifade ediyor. Önceki yıllarda olduğu gibi Cumhurbaşkanı'nın yetkilerini kullanması beklenmiyor. Aralık 2019 Yİ-ÜFE endeks değeri 454,08 olduğuna göre, son üç hesap döneminde yüzde 100 artış olması, dolayısıyla 2021 yılında enflasyon düzeltmesi şartlarının oluşabilmesi için Aralık 2021 endeksinin en az 908,16 olması gerekiyor. Ekim 2021 endeki 780,45 olarak ilan edildiğine göre, yüzde 100 şartının gerçekleşmesi için Kasım ve Aralık aylarında endekste toplam 127,71 seviyesinde artış meydana gelmesi gerekiyor. Tabii ki gösterge değil ancak önceki aylarda ne miktarlarda artış gerçekleştiğine baktım, en yüksek artış Ekimde 38,87 ile olmuş. Daha önceki aylarda artışlar ise daha düşük miktarlarda gerçekleşmiş. Enflasyonun artış trendi içinde olduğunu dikkate aldığımızda artışların Kasım ve Aralık’ta daha yüksek çıkması muhtemel. Ancak benim tahminlerime göre 2021’de enflasyon düzeltmesi şartları oluşmayacak, çünkü son iki ayda endekste toplam 127,71 seviyesinde bir artışın gerçekleşmesi zor. Ancak bu trend devam ederse ve enflasyon düzeltmesi ile ilgili bir yasal düzenleme yapılmazsa, 2022 yılında enflasyon düzeltmesi şartlarının oluşması kaçınılmaz görünüyor. Zorunlu bir uygulama olan enflasyon düzeltmesi, yeniden değerleme kapsamına giren varlıkların değerlerinin Yİ-ÜFE artış oranında artırılmasını, dolayısıyla amortisman ve maliyet avantajından vergisiz olarak yararlanılmasını sağlayacağına göre, geçici 31 ve/veya geçici 32 kapsamında yüzde 2 vergi ödeyerek yeniden değerleme yapmaya gerek var mı? Bu güzel soruyu cevaplandırabilmek için mükelleflerin biraz hesap yapması gerekiyor. Yıl sonuna (hatta Ocak 2022 ayı sonuna) kadar vakit var. Mükellefler önce 2021 yılı için enflasyon şartlarının oluşup oluşmadığına bakacaklar. Şartlar oluşursa tek seferlik yeniden değerleme uygulamalarından sağlayacakları vergi avantajını ödeyecekleri yüzde 2 vergi ile karşılaştıracaklar. Sonuç avantajlarına ise yeniden değerleme yapacaklar. Yani geçici yeniden değerlemeleri yapmak ileride enflasyon düzeltmesi şartları oluşsa dahi avantajlı olabilir. Kaldı ki amortisman tabi iktisadi kıymetler için 2022’de yürürlüğe girecek olan sürekli yeniden değerlemeden yararlanarak da vergisiz bir şekilde bu avantajlardan yararlanmak mümkün. Mükelleflerin bu uygulama yönünden de fayda-maliyet analizi yapmaları gerekiyor. Geçici maddeler özellikle amortismana tabi olmayan taşınmazlar (boş arsa ve araziler) açısından avantajlı. Sürekli yeniden değerlemede amortismana tabi olmayan bu taşınmazlar için değerleme yapılamıyor. Piyasada “sürekli yeniden değerleme getirildi, enflasyon düzeltmesi kaldırılacak”, şeklinde bir görüş dolaşıyor. Ben bu görüşe katılmıyorum. Çünkü enflasyon düzeltmesi şartları öyle kolay kolay oluşmuyor. Nitekim bizde 15 yılı geçtiği halde bu şartlar oluşmadı. Yeniden değerleme de kaldırıldığı için aradaki sürede bilançolar çok yıprandı. Dolayısıyla sürekli yeniden değerleme uygulamasına dönüş bir zorunluluktan kaynaklanmıştır.

2021 Yılı Erdoğan SAĞLAM Makaleleri

Makale Başlık Yayın Tarihi İndirme
Kur Korumalı TL Mevduat/Katılım Hesaplarından Elde Edilen Gelirlerin Vergilendirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-27 2087

Asgari Ücrete Vergi İstinası Nasıl Uygulanacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-26 755

Kur Garantisi, Kurumlar Vergisi, Temettüler, Erdoğan'ın Açıklamaları Vergisel Açıdan Ne Anlama Geliyor ? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-21 703

Asgari Ücret Artışı Neleri Etkileyecek ? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-17 612

Vergide Enflasyon Muhasebesi Uygulanacak Mı? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-15 911

Varlık Barışından Yararlanmak İçin Bildirim Süresi 31 Aralık’ta Sona Eriyor! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-13 600

Kur Farklarında KDV’yi Kaldırmanın Tam Zamanı! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-06 605

Enflasyon Muhasebesi Kapıda ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-04 940

Çalışanlara Yapılan Kreş Yardımlarında Gelir Vergisi İstisna Uygulaması (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-03 852

2020 Yılında İndirimli Oranda (Yüzde 1 Veya 8) Satış Yapanların KDV İade Haklarını En Geç 2021 Kasım KDV Beyannamesinde Kullanmaları Gerekiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-29 679

Bir Mağduriyet Yaşamamak İçin Elektronik Tebligat Adresinizi Düzenli Kontrol Edin! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-26 761

Yabancı Sermayeye İlave Teşvik: Nakdi Sermaye Artırımının Yurt Dışından Getirilen Nakitle Karşılanan Kısmı İçin İndirim Oranı Yüzde 50’den Yüzde 75’e Yükseltildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-22 1470

Dördüncü Dönem Geçici Vergi Beyannamesi Son Kez 2021 Yılı İçin Verilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-18 12403

Yeniden Değerleme Uygulamalarının Karşılaştırılması ve Bazı Uyarılarım (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-15 728

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı (Yüzde 36,2) Ücretlileri Nasıl Etkileyecek? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-09 693

İhracatçılara Yönelik Kredi Garanti Fonu (İhracatı Geliştirme A.Ş.) Kuruldu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-08 838

Yüzde 5 Vergi İndirimi İle İlgili Önemli Bir Sorun Daha Çözüme Kavuşturuldu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-03 738

Yapılandırma Kanunu Kapsamında Ödenen Yükümlülüklerin Vergi Matrahından Gider Olarak İndirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-01 1022

Yatırıma Katkı Tutarlarının Yüzde 10’u Bazı Vergi Borçlarının Ödemesinde Kullanılabilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-29 623

Kooperatiflere "Dış Denetim" Zorunluluğu Getirildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-26 649

Konaklama Vergisi Bir Yıl Ertelendi, Turizm Payı Alınmaya Devam Ediyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-21 1377

Çiftçilere Yapılan Tarımsal Destekleme Ödemelerinden Kesilen Yüzde 4 Verginin Kaldırılma Öyküsü (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-18 1109

Taşınmazların Varlık Barışı Kapsamında Kayda Alınması (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-15 794

Gelir Vergisinde Beyan Esasından Hızla Uzaklaşıyoruz (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-11 666

Yabancılara Taşınmaz Satışında Yeni "Değerleme Raporu Uygulama Standardı" Sıkıntı Yarattı! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-06 849

Sosyal İçerik Üreticiliği İle Mobil Cihazlar İçin Uygulama Geliştiriciliği Kazançları Gelir Vergisinden İstisna Ediliyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-04 820

VERASET VE İNTİKAL VERGİSİNDE GECİKME FAİZİ OLMAZ ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-30 1032

Mutlu Sonla Biten Bir Yargı Öyküsü… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-27 813

Teminat Karşılığı İadede Ceza Kesilmesi Hakkındaki Düşüncelerim… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-24 553

Matrah Ve Vergi Artırımından Yararlananlara Son Uyarılarım… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-20 1111

Maliye'den Beklenen Açıklama Geldi: Birden Fazla Gelir Unsuru İçin Nasıl Gelir Vergisi Matrah Artırımı Yapılacağına Dair Rehber Yayımlandı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-16 904

Maliye, Örtülü Sermaye Karşı Taraf Düzeltmesinde Görüş Mü Değiştirdi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-13 889

Yapılandırma Kanunundaki ‘Özel Pişmanlık’ Olanağı Neler Sağlıyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-09 771

Aman dikkat! İhtiyari Arabuluculuk Kapsamında Ödenen Tazminatlara Gelir Vergisi İstisnası Uygulanmıyor! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-06 4373

Kronik Rahatsızlığı Nedeniyle Mücbir Sebep Halinde Olduğu Kabul Edilen Mükellefler Yapılandırmadan Yararlanabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-03 583

İştirak Tasfiyesinden Doğan Zararlar Vergi Matrahından İndirilebilir (Mi?) (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-31 970

Kıdem Tazminatının Gider Yazılabilmesi İçin Fiilen Ödenmiş Olması Şart Mıdır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-27 720

Birden Fazla Gelir Unsurunun Bulunması Halinde Gelir Vergisi Matrah Artırımı Nasıl Yapılacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-27 697

Cumhurbaşkanı Müdahale Etmezse Bazı Konutlarda KDV Oranı Artacak! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-14 687

Yangın Sebebiyle Nerelere Bağış Veya Yardım Yapılabilir; Bu Bağışlar Vergiden Düşülebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-09 640

Mücbir Sebep' İlan Edilen Yangın Bölgelerinde Hangi Mali Yükümlülükler Ertelendi, Vergi Borçları Silinecek Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-06 1644

Kasa Ve Ortaklardan Alacak Hesaplarının Yapılandırma Kanunu Kapsamında Düzeltilmesi Halinde Vergileme (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-05 3049

Yangın Sebebiyle Bazı Bölgelerimizin "Genel Hayata Etkili Afet Bölgesi" İlan Edilmesi Ne Anlama Geliyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-02 743

Yasal Süresi Geçmeden Bir Vergi Beyannamesine İlişkin Düzeltme Beyannamesi Verilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-29 3929

Matrah Ve Vergi Artırımında Düzeltme Beyannameleri Ve Tarhiyatlar Nasıl Dikkate Alınacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-26 4229

Emlak Vergisinde Fahiş Takdirlere Karşı Vatandaşlar Nasıl Dava Açabilir? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-19 629

Yurt Dışı İştirak Kazançları İle İştirak Tasfiyesinden Doğan Kazançlar Varlık Barışı Kapsamında Bildirime Konu Edilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-16 1197

KDV İndirim Yasağını Gözden Geçirmenin Zamanı Gelmedi Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-13 678

Yapılandırma Kanunu Kapsamında Ödenen Vergi, Yİ-ÜFE Tutarı ve Katsayı Gibi Yükümlülükler Gider Yazılabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-12 2659

Yeniden Değerleme Tebliğ Taslağı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-05 863

2021 Yılı Mali Tatili Başladı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-02 728

Mahsup Talebinde Bulunulan Borçlar İçin de Yapılandırmadan Yararlanılabilir (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-28 1394

KDV Artırımı, Devreden KDV ve KDV İadesi Bakımından, Vergi İncelemesi İle Tarhiyatları Korumuyor ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-26 4118

Gelir Vergisi Matrah Artırımında En Yüksek Koruma Nasıl Sağlanır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-21 1237

Taşınmaz Ve Amortismana Tabi Diğer İktisadi Kıymetleri 2021 Sonuna Kadar Yeniden Değerleme İmkânı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-18 739

Emlak Vergisi Borçlarında Yeniden Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-16 719

MTV Borcu İle Trafik Para Cezası ve Diğer Para Cezalarında Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-14 662

Yapılandırma Kanununda Büyük İmkân: Stok Affı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-11 2107

Soru ve Yanıtlarla Gelir/Kurumlar Vergisinde Matrah Artırımı (LEBİB YALKIN DERGİSİ) 2021-06-09 1135

Soru Ve Cevaplarla Kesinleşmemiş Veya Dava Safhasında Bulunan Alacaklarda Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-07 742

Yapılandırma Kanununda Araç Muayeneleri Konusunda 'Anayasaya Aykırılık' Sorunu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-04 650

Soru Ve Yanıtlarla Yeni Kanuna Göre Kesinleşmiş Borçlarda Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-04 3716

Ortaklardan Olan Gerçek Alacaklar Da Yapılandırma Kanunu Kapsamında Silinebilir (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-02 883

Tarhiyatların Yapılandırma Kanunu Kapsamında Kesinleştirilmesi Halinde Yüzde 5 İndirim Hakkı Kaybedilmeyecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-31 740

Yapılandırma Kanun Teklifi Komisyonda Kabul Edildi: Bazı Borçlar Kapsama Alındı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-28 716

Varlık Barışında En Çok Sorulan Sorular (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-26 1111

Finansman Gider Kısıtlaması Bu Koşullarda Uygulanamaz, Bir Süre Ertelenmelidir! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-24 988

Matrah Artırımını da İçeren Kapsamlı Vergi Yapılandırma Paketi Meclis'te; İşte Madde Madde Bütün Detaylar (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-22 1088

Bir Hatadan Dönüldü, Meslek Mensuplarının "Zorunlu" Eğitim Harcamaları Vergi Matrahından Düşülebilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-20 738

Yurt Dışındaki İşverenlere Türkiye'den Hizmet Veren Kişilerin Ücretleri Hangi Koşullarla Türkiye'de Vergilenmez? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-18 782

Emlak Vergisinde 4 Yıl İçin Geçerli Olacak Takdirlere Karşı Mükelleflerin Dava Açma Hakkı Var Mıdır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-17 714

Çeklerde Yasaya Aykırı Tebliğ Yasal Temele Kavuşturuluyor, Kanuna Aykırı İşlem Yapanlar Sorumluluktan Kurtarılıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-12 702

Emlak Vergisi Birinci Taksitinin Ay Sonuna Kadar Ödenmesi Gerekiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-10 669

Payları İlk Defa Halka Arz Edilen Kurumlara 2 Puan Kurumlar Vergisi İndirimi Uygulanmaya Başladı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-07 2084

Çalışanlara Dağıtılan Ramazan Paketleri Vergiye Tabi mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-03 1544

Böyle Tam Kapanma Olmaz! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-03 640

İşlemleri Maskesiz Yapabileceğiniz Tek Vergi Dairesi: İnteraktif Vergi Dairesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-28 1061

Finansman Gider Kısıtlamasına İlişkin Tebliğ Taslağı Güncellendi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-26 984

Merkez Bankası Kripto Paraların Ödemede Kullanılmasını Yasakladı, Şimdi Gözler Maliye'de (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-19 707

Vergi Daireleri, Yazar Kasa Fişini Kabul Etmeyerek Yanlış Yapıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-16 1221

İstihdam Teşviklerinden Geriye Dönük 6 Ay Yararlanma Hakkı Kaldırılıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-13 772

Vergi Denetim Kurulu bünyesinde Danışma Komisyonu Kuruldu () 2021-04-12 5400

Yüzde 25'lik Kurumlar Vergisi Uygulanırsa, İhtirazî Kayıtla Beyan Edip Dava Açmaya Değer Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-08 908

Ekonomi Reformları Eylem Planı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-02 677

Girişim Sermayesi Yatırım Fon Ve Ortaklıklarının Vergilendirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-29 1733

Finansman Gider Kısıtlamasına İlişkin Tebliğ Taslağı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-26 952

Vergilendirmeye Esas Alınan Gelir Kavramı Ve Trampa, Takas, Kamulaştırma Gibi İşlemlerin "Elden Çıkarma" Sayılması Konusundaki Görüşlerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-25 1162

Özel Sektör Firmalarına 2022 Yılından İtibaren Getirilen Girişim Sermayesine Yatırım Yapma Zorunluluğu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-22 1344

Uyumlu Vergi Mükellefine Yüzde 5 Vergi İndiriminde Sorunlar Bitmiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-18 2100

Eurobond Faiz Ve Alım-Satım Kazançlarının Gelir Vergisi Beyannamesi İle Beyanı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-15 3683

Hangi Kira Gelirleri Yıllık Gelir Vergisi Beyanname İle Beyan Edilir? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-12 779

Ücret Gelirlerini Gelir Vergisi Beyannamesi İle Beyan Edenlerin Elde Ettiği Diğer Stopaja Tabi Gelirlerin Beyan Durumu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-08 826

Kiracının Ödemediği Vergi Kesintisi Kiraya Verenin Ödeyeceği Gelir Vergisinden İndirilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-05 3007

Yüksek Ücretliler Bu Yıl İlk Kez Gelir Vergisi Beyannamesi Vermeye Hazırlanıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-01 1248

Kurumlara Sürpriz, Kurum Kazançları İçin Yeni Bir Vergi Tevkifatı Getiriliyor ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-26 914

Hamiline Yazılı Pay Senetlerinin Basım Ve Devri İçin Merkezi Kayıt Kuruluşu'na Bildirim Zorunluluğu Ve Geçiş Süreci (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-22 897

Özel Usulsüzlük Cezalarının Uzlaşma Dışına Çıkarılmasından Sonra Davalarda Artış Gözleniyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-19 970

KDV Tevkifatının Kapsamı Genişletildi, Bazı İşlemlerde Tevkifat Oranı Artırıldı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-17 1073

Yapılandırma Başvuru Süresi Bitti, Beklenenden Az Başvuru Oldu, Hatalı Başvuru Yapanlara Yeni Başvuru İmkânı Verildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-15 775

Online Eğitim Giderleri, Serbest Meslek Kazancının Tespitinde Gider Olarak İndirilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-12 3865

Teknoparklar ve Ar-Ge / Tasarım Merkezlerinde Uygulanan Teşviklerdeki Değişiklikler Ne Anlama Geliyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-08 768

Vergi Artışları Devam Ediyor: Yıllara Sâri İnşaat İşlerinde Vergi Kesintisi Oranı Yüzde 3'ten Yüzde 5'e Çıkarıldı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-05 920

Özel İletişim Vergisi Oranı Tüm İşlemlerde Yüzde 7,5'ten Yüzde 10'a Çıkarıldı; Vergi Artışı Tüketicilere Yansıtılabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-01 1547

Mücbir Sebep Mükelleflere Bir Fayda Sağlıyor Mu? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-28 904

2021 Yılı Vergisel Açıdan Nasıl Geçecek, Yeni Vergi Getirilecek Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-25 902

Sermaye Kaybı ve Borca Batıklık Tebliğinde Yapılan Değişikliklerle İlgili Ticaret Bakanlığı Görüşü (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-20 990

Değerli konut vergisi beyan ve ödeme yükümlülüğü başladı; verginin konusuna hangi taşınmazlar giriyor, verginin mükellefi kim? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-18 788

Yasal defter kayıtları yabancı para cinsinden tutulabilir mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-15 1115

TOKİ Haksız Rekabet Yaratıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-11 857

Reform paketinde yer alan vergiye ilişkin düzenlemeler (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-11 818

Sermaye Kaybı ve Borca Batıklık Durumu İle İlgili Düzenleme Çıktı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-04 1038