Kadın Çalışan Oranı : %56 | Rate of Women Employment : %56

Erdoğan SAĞLAM

Kurumlara Sürpriz, Kurum Kazançları İçin Yeni Bir Vergi Tevkifatı Getiriliyor !


Yayımlandığı Yer
T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ

Duyuru Tarihi
2021-02-26

Okunma Sayısı
910

Makaleyi okumak için tıklayınız

Kurumlara sürpriz; kurum kazançları için yeni bir vergi tevkifatı getiriliyor! Geçici düzenleme taslağı neyi öngörüyor? Daha önce kâr dağıtımı yapılmışsa/yapılırsa ne olacak? Kâr payı bu tevkifat yapıldıktan sonra dağıtılırsa ne olacak? Yakın dönemde yapılan vergisel düzenlemeler acil nakit girişi sağlamanın öncelikli hedef olduğunu gösteriyor. Örneğin yıllara sâri inşaat işlerinde vergi tevkifatı (kesinti) oranı yüzde 3’ten yüzde 5’e çıkarıldı. Kurumlar vergisi oranı yüzde 30’a çıkarılmadığı veya kâr marjları birdenbire yükselmediği sürece bu değişiklik olsa olsa ileride mükellefe geri verileceği biline biline “günü kurtarmak” için peşin vergi ​almak anlamına gelir. Keza KDV’de tevkifat oranları artırıldı ve bazı işlemler tevkifat kapsamına alındı. Bu düzenlemeden de ciddi KDV tahsilatı bekleniyor. Bu tahsilatın sonradan bir kısmının iade edileceği bilinse de. Yine günü kurtarmak temel amaç… Son olarak dün birden bire gündeme düşen “kurum kazançlarında vergi kesintisi” de yine günü kurtarmaya yönelik bir düzenleme. Bazı durumlarda ek vergi (veya ek kurumlar vergisi), bazı durumlarda ise ileride yapılacak kar dağıtımlarında alınacak tevkifatın peşinen alınması anlamına gelen yeni ve geçici bir düzenleme ile karşı karşıyayız. Bunun bir dedikodu olmadığı yaygın paylaşımdan anlaşılıyor. Çok farklı kanallara aynı gün ulaşan bu düzenlemenin taslak metni anlaşılan konunun kamuoyunda önceden tartışılması (ya da kamuoyunun bu vergilendirmeye alıştırılması) amacını taşıyor. Geçici düzenlemenin öngördüğü vergilemeyi açıklamaya geçmeden önce mevcut kurum vergileme sistemini kısaca açıklamakta yarar var. Normal vergilemeye tabi bir kurumun kazancı üzerinden halen yüzde 20 kurumlar vergisi hesaplanıyor. Daha sonra dağıtımı yapılan kâr payları üzerinden kurumlarca (tam mükellef kurumlara yapılan dağıtımlar hariç) yüzde 15 oranında kar dağıtım stopajı yapılıyor. Bu stopaj esasen kar payını elde eden kişilerin peşin vergisi, nitekim bu kar paylarının yıllık gelir vergisi ile beyan edilmesi halinde kesilen bu vergiler yıllık beyanname üzerinden hesaplanan gelir vergisinden mahsup ediliyor. Kar paylarının yarısı gelir vergisinden istisna. Mevcut gelir vergisi tarifesine göre en üst gelir dilimindeki gelirlere ilişkin oran yüzde 40. Buna göre, tüccar olarak faaliyetini şahsi gelir vergisi mükellefiyeti tesis ettirerek yürüten bir mükellef yüzde 15 ile başlayıp yüzde 40 ile sona eren vergi tarifesine ve gelir seviyesine göre vergi öder. Yüzde 40 maksimum orandan vergi ödediğini varsayalım. Bu kişi aynı faaliyeti bir anonim veya limited şirket kurarak yürütürse mevcut durumda vergi yükü yüzde 36’da kalır. Bugün itibariyle kurum olarak faaliyette bulunma avantajlıdır. Gelir vergisi oranının yükseltilmesinden sonra kurum vergilemesinde de yüzde 3-5 civarında bir artış beklemeye başlamıştım. Çünkü gelir vergisi ile uyumlu bir kurum vergilemesi uygulanmazsa kurumlaşmadan hızla uzaklaşılır. Geçmişte kurum vergileme yükü yüksekti ve bu nedenle yeni Kurumlar Vergisi Kanunu ile rekabetçi bir oran indirimi yapılmıştı. Böylece en yüksek gelir vergisi oranı ile kurum vergi yükü eşitlenmişti. Yukarıda bahsettiğim yüzde 3-5 oranındaki artış gelir vergisi oranları yeni artırıldığı için kurumlar vergisi oranının artırılması veya kurumlardan kurumlar vergisi dışında ayrı bir vergi alınması yoluyla sağlanabilir. Kurumlar vergisi oranı daha yeni yüzde 22’den yüzde 20’ye düştüğü için oran artışını normal koşullarda beklemiyorum. Bu arada belirteyim dün kurumlar vergisi oranının yüzde 30’a çıkarılacağı dedikodusu da çok yayıldı. Bu dedikodu yanlış anlamadan kaynaklanıyor sanırım, çünkü hem oranın bu ölçüde artırılması mümkün değil, hem de bence bu oran artışı ile vergi tevkifatı düzenlemesi aynı anda uygulanamaz. Çünkü vergi yükü uygulanamayacak düzeyde artar. Bu yanlış anlamanın tevkifatla artan vergi yükünün yaklaşık yüzde 30’a çıkmasından kaynaklandığını sanıyorum. Kar dağıtım stopajının da artırılması olasılığından söz ediliyor. Bunu da çok gerçekçi bulmuyorum, çünkü bu stopaj hesaplanan gelir vergisinden mahsup edildiği ve artan kısım iade edildiği için nihai bir artırım sağlamaz. Olsa olsa ileride iade edileceği bilinerek günü kurtarmak için tahsilat yapılır! Yani tüm işaretler kurumlarda yeni bir vergi getirileceğini gösteriyor. Geçici düzenleme taslağı neyi öngörüyor? Piyasada dün dolaşıma çıkan yeni düzenleme taslağına göre, Gelir Vergisi Kanununa eklenmesi öngörülen geçici 92'nci madde ile, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu uyarınca yıllık veya özel beyanname veren kurumların indirim ve istisnalar (yurt içi iştirak kazancı istisnası ile yatırım fon ve ortaklıklarından elde edilen istisna kazançlar hariç) düşülmeden önceki kurum kazancından, hesaplanan kurumlar vergisi düşüldükten sonra kalan kazanç tutarı üzerinden 2020 yılı ve 2021 yılı vergilendirme dönemlerine ait kazançları için yüzde 10, 2022 yılı vergilendirme dönemine ait kazançları için yüzde 5 oranında vergi tevkifatı yapılacak. Tevkifat, kurumlar vergisi beyannamesinin verilmesi gereken ayı takip eden ay içerisinde (yani hesap dönemi takvim yılı olan kurumlarda Mayıs ayında) kurumlar tarafından yapılarak aynı ay içinde ödenecek. Yukarıdaki örnekte bu düzenlemeye göre daha önce kar dağıtımı yapılmamışsa 2020 yılı için ödenecek tutar şöyle hesaplanır: Ticari bilanço karı + KKEG= Tevkifat Matrahı 90 + 20=110 Tevkifat matrahı x oran= Tevkifat Tutarı 110 x % 10=11 Taslak metinde matraha ilavelerle (dolayısıyla KKEG’lerle) ilgili bir açıklama yapılmadığı için bu tutarların tevkifat matrahına dâhil edileceği anlaşılıyor. Kar dağıtımına konu olmayacak ilaveler bakımında bu yaklaşımın hatalı olduğunu düşünüyorum. Bu düzenlemenin yapılmasına sıcak bakmıyorum ancak yapılacaksa da, ticari bilanço karına KKEG’lerin eklenmemesini öneriyorum. Düzenleme taslağına göre geçmiş yıl zararlarının varlığı da bu tevkifatı önlemiyor. Bu da ileride birçok ihtilafa yol açacaktır. Aslında bu vergilemenin benzeri mevzuatımızda var. Yatırım indirimi uygulanan kazançlar üzerinden yapılan yüzde 19,8 oranındaki vergi kesintisi halen geçerliğini koruyor (Gelir Vergisi Kanunu geçici 61), ancak yatırım indirimi hakları artık tükenmek üzere olduğu için genç meslektaşlarım bunu pek bilmiyor. Daha önce kâr dağıtımı yapılmışsa/yapılırsa ne olacak? Taslağa göre, vergi tevkifatının yapılacağı tarihe kadar kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği hesap dönemine ilişkin karın dağıtımına (avans olarak dağıtılanlar dahil) veya dar mükellef kurumlar tarafından ana merkeze aktarılan tutara bağlı olarak tevkifat yapılması durumunda, tevkifat yapılan tutara isabet eden kısım için bu fıkraya göre ayrıca tevkifat yapılmayacak. Yani kar dağıtımı yapanlar, kar dağıtımı stopajı yapmakla bu yükümlükten kurtulacaklar ve ilave vergileme çıkmayacak. Kâr payı bu tevkifat yapıldıktan sonra dağıtılırsa ne olacak? ​Bu düzenleme taslağı kapsamında tevkifata tabi tutulan kazancın dağıtılması halinde (bu durumda kar dağıtımı daha önce yapılmadığı için tevkifat yapılmış demektir), dağıtılan kar payı veya dar mükellefler tarafından ana merkeze aktarılan tutar üzerinden kar dağıtım stopajı prensip olarak ayrıca yapılacak. Bu durumda tevkifat matrahı, dağıtıma konu olan ve safi tutar olarak kabul edilen kar payının veya ana merkeze aktarılan tutarın, tevkifat oranı (yüzde 10 veya yüzde 5) kullanılmak suretiyle brüte iblağ edilerek bulunan gayrisafi tutarı olacak. Ancak daha önce yeni düzenleme kapsamında tevkif edilen vergi kâr dağıtım stopajından mahsup edilecek. Böylece mükerrer vergileme önlenecek. Mahsup edilecek vergi, kurum kazancı kapsamında tevkifata tabi tutulan ve sonrasında dağıtılan kar payına veya ana merkeze aktarılan tutara konu gayrisafi tutarın tevkifat oranına (yüzde 10 veya yüzde 5) isabet eden kısmından fazla olamayacak. Mahsup edilemeyen vergiler red ve iade olunmayacak. İşte bu noktada ilave vergileme yapılabileceğini söyleyebiliriz. Eğer mahsuptan art kalan vergiler iade edilseydi (kanun çıkmış gibi yazmaya başladık, biz de alışıyoruz) bu vergileme kar dağıtım stopajının peşin vergilemesi olurdu. Yani peşin verginin peşin vergisi, çünkü kar dağıtım stopajı zaten şahısların gelir vergisinin peşin vergisi niteliğindedir. Bence taslakta matematik yanlış kurgulanıyor, henüz Meclise sevk edilen bir metin olmadığına göre, sevk öncesinde bu tutarsızlık giderilebilir. Kar dağıtımı önce de sonra da yapılsa bu tevkifat veya kar dağıtım stopajı yoluyla peşin vergileme aynı tutarda gerçekleşmelidir. Akis halde tüm kurumlar hemen kar dağıtımı yapar. Düzenleme taslağı bu haliyle tüm kurumları hemen kar dağıtmaya teşvik ediyor! ​Bu kapsamda tevkifata tabi tutulan kazancın tam mükellef kurumlara veya Türkiye’de bir iş yeri veya daimi temsilci aracılığıyla kar payı elde eden dar mükellef kurumlara dağıtılması durumunda tevkif olunan vergiler red ve iade olunmuyor. Normalde tam mükellef kurumlara yapılan kar dağılımlarında stopaj yapılmıyor, bu kar payları elde eden tam mükellef kurumlar gerçek kişi ortaklarına kar dağıtımı yaptıkları aşamada kar dağıtım stopajı yapıyorlar. Yani arada kaç tane kurum olursa olsun bir defa kurumlar vergisi ve bir defa da kâr dağıtım stopajı yapılıyor. Oysa öngörülen tevkifat uygulamasında tam mükellef kurumlara kar dağıtımı yapılsa bile kesilen vergi iade edilmeyip bu kurumun yapacağı kar dağıtım stopajına mahsup edilmek üzere dikkate alınıyor. Kazancı elde eden bu kurumlarca, dağıtıma konu olan ve safi tutar olarak kabul edilen karın geçerli tevkifat oranı kullanılarak brüte iblağ edilmesi ve bu tutar üzerinden kanuni defterlerine kaydedilmesi öngörülüyor. Bu kazancın, kazancı elde eden kurumlar tarafından kar dağıtım stopajına tabi tutulması gereken kar payı veya ana merkeze aktarılan tutar olarak dağıtılması durumunda, tevkif edilen vergi, dağıtıma konu edilen kar payına veya ana merkeze aktarılan tutara isabet eden kısma ilişkin yapılan tevkifattan mahsup edilerek mükerrerlik önlenecek. Böylece nihai olarak yine bir defa kurumlar vergisi ve bir defa tevkifat alınmış olacak. Kâr sermayeye eklenirse ne olacak? ​Bu düzenleme taslağına göre tevkifata tabi tutulacak kazancın; sermayeye eklenmesi halinde sermayeye eklenen tutara isabet eden vergi, tevkifatı yapan kuruma, kurumlara kar payı olarak dağıtılmasını müteakip kazancı elde eden bu kurumlarca sermayeye eklenmesi durumunda ise sermayeye eklenen tutara isabet eden vergi, sermaye artırımında bulunan kuruma red ve iade edilecek. Yani kazancın doğrudan veya dolaylı olarak sermayeye eklenmesi halinde tevkifat yapılmayacak. ​Tevkifat yapılacak tutarla kar dağıtımına tabi tutar farklı esaslara göre belirleniyor Kâr dağıtımına ticari kar esas alınır, buna göre ticari bilanço karından vergi karşılığı, geçmiş yıl ticari zararları ve yasal yedek akçeler vb. indirimler yapıldıktan sonra tespit edilen dağıtılabilir kâr üzerinden kar dağıtımı yapılır. Oysa tevkifat kâr dağıtım potansiyeli dikkate alınmaksızın hesaplanmaktadır. Belki de hiçbir zaman kar dağıtımına konu olmayacak tutarlar üzerinden tevkifat yapılacaktır. Bu husus tevkifatın özel bir vergi olduğu değerlendirmelerine haklılık kazandırmaktadır. Ancak bu değerlendirme vergi anlaşmaları bakımından sıkıntılıdır. Çünkü kâr dağıtımına bağlı olarak vergi anlaşmalarının uygulanması ve tevkifatın yapılmasından önce kar dağıtımı yapılırsa anlaşmadaki avantajlı oranın uygulanması; sonra yapılması halinde ise yapılan tevkifatın anlaşmada öngörülen tutarı aşan kısmının iadesi gerekir. Düzenleme taslağı bu yönüyle ileride ihtilaflara gebedir. 2020 yılı kazancının tevkifata tabi tutulması geçmişe yürüme midir? Taslak metin 2020 yılı kazancı üzerinden de yüzde 10 tevkift yapılmasını öngörmektedir. Dönem kapandıktan sonra getiirlen bu vergi ek kurumlar vergisi ise kesin olarak geçmişe yürüme vardır ve düzenleme Anayasaya aykırı olacaktır. Ek kurumlar vergisi değilse ve kâr dağıtım stopajı ise vergi anlaşmalarının uygulanması gerekir. Kâr dağıtım stopajı da değilse özel bir vergidir ve bu vergiye geçmiş yıl verilerinin kriter olarak alınması sebebiyle Anayasaya aykırılık yönünden tartışmalıdır. Ancak bu durumda da neden kâr dağıtım stopajına mahsup edildiğinin açıklaması yapılmalıdır. Bence bu tevkifatta ısrar edilecekse, kâr dağıtım stopajının peşin tahsil edilmesine matuf geçici bir düzenleme şeklinde kurgulanmalıdır. Vergi anlaşmasının uygulanması sağlanmalıdır. Ayrıca kâr dağıtım stopajından fazla yapılan kesintilerin iade edilmesi zorunludur. Taslak bu yönde revize edilmezse ileride birçok ihtilafa neden olacaktır.

2021 Yılı Erdoğan SAĞLAM Makaleleri

Makale Başlık Yayın Tarihi İndirme
Kur Korumalı TL Mevduat/Katılım Hesaplarından Elde Edilen Gelirlerin Vergilendirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-27 2085

Asgari Ücrete Vergi İstinası Nasıl Uygulanacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-26 754

Kur Garantisi, Kurumlar Vergisi, Temettüler, Erdoğan'ın Açıklamaları Vergisel Açıdan Ne Anlama Geliyor ? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-21 700

Asgari Ücret Artışı Neleri Etkileyecek ? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-17 610

Vergide Enflasyon Muhasebesi Uygulanacak Mı? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-15 902

Varlık Barışından Yararlanmak İçin Bildirim Süresi 31 Aralık’ta Sona Eriyor! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-13 597

Kur Farklarında KDV’yi Kaldırmanın Tam Zamanı! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-06 603

Enflasyon Muhasebesi Kapıda ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-04 933

Çalışanlara Yapılan Kreş Yardımlarında Gelir Vergisi İstisna Uygulaması (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-12-03 849

2020 Yılında İndirimli Oranda (Yüzde 1 Veya 8) Satış Yapanların KDV İade Haklarını En Geç 2021 Kasım KDV Beyannamesinde Kullanmaları Gerekiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-29 676

Bir Mağduriyet Yaşamamak İçin Elektronik Tebligat Adresinizi Düzenli Kontrol Edin! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-26 759

Yabancı Sermayeye İlave Teşvik: Nakdi Sermaye Artırımının Yurt Dışından Getirilen Nakitle Karşılanan Kısmı İçin İndirim Oranı Yüzde 50’den Yüzde 75’e Yükseltildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-22 1457

Dördüncü Dönem Geçici Vergi Beyannamesi Son Kez 2021 Yılı İçin Verilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-18 12350

Yeniden Değerleme Uygulamalarının Karşılaştırılması ve Bazı Uyarılarım (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-15 726

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı (Yüzde 36,2) Ücretlileri Nasıl Etkileyecek? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-09 691

İhracatçılara Yönelik Kredi Garanti Fonu (İhracatı Geliştirme A.Ş.) Kuruldu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-08 834

Yüzde 5 Vergi İndirimi İle İlgili Önemli Bir Sorun Daha Çözüme Kavuşturuldu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-03 730

Yapılandırma Kanunu Kapsamında Ödenen Yükümlülüklerin Vergi Matrahından Gider Olarak İndirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-11-01 1013

Yatırıma Katkı Tutarlarının Yüzde 10’u Bazı Vergi Borçlarının Ödemesinde Kullanılabilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-29 621

Kooperatiflere "Dış Denetim" Zorunluluğu Getirildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-26 647

Konaklama Vergisi Bir Yıl Ertelendi, Turizm Payı Alınmaya Devam Ediyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-21 1361

Çiftçilere Yapılan Tarımsal Destekleme Ödemelerinden Kesilen Yüzde 4 Verginin Kaldırılma Öyküsü (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-18 1105

Taşınmazların Varlık Barışı Kapsamında Kayda Alınması (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-15 793

Gelir Vergisinde Beyan Esasından Hızla Uzaklaşıyoruz (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-11 664

Yabancılara Taşınmaz Satışında Yeni "Değerleme Raporu Uygulama Standardı" Sıkıntı Yarattı! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-06 847

Sosyal İçerik Üreticiliği İle Mobil Cihazlar İçin Uygulama Geliştiriciliği Kazançları Gelir Vergisinden İstisna Ediliyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-10-04 818

VERASET VE İNTİKAL VERGİSİNDE GECİKME FAİZİ OLMAZ ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-30 1003

Mutlu Sonla Biten Bir Yargı Öyküsü… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-27 811

Teminat Karşılığı İadede Ceza Kesilmesi Hakkındaki Düşüncelerim… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-24 550

Matrah Ve Vergi Artırımından Yararlananlara Son Uyarılarım… (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-20 1107

Maliye'den Beklenen Açıklama Geldi: Birden Fazla Gelir Unsuru İçin Nasıl Gelir Vergisi Matrah Artırımı Yapılacağına Dair Rehber Yayımlandı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-16 899

Maliye, Örtülü Sermaye Karşı Taraf Düzeltmesinde Görüş Mü Değiştirdi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-13 887

Yapılandırma Kanunundaki ‘Özel Pişmanlık’ Olanağı Neler Sağlıyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-09 765

Aman dikkat! İhtiyari Arabuluculuk Kapsamında Ödenen Tazminatlara Gelir Vergisi İstisnası Uygulanmıyor! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-06 4332

Kronik Rahatsızlığı Nedeniyle Mücbir Sebep Halinde Olduğu Kabul Edilen Mükellefler Yapılandırmadan Yararlanabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-09-03 582

İştirak Tasfiyesinden Doğan Zararlar Vergi Matrahından İndirilebilir (Mi?) (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-31 964

Kıdem Tazminatının Gider Yazılabilmesi İçin Fiilen Ödenmiş Olması Şart Mıdır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-27 717

Birden Fazla Gelir Unsurunun Bulunması Halinde Gelir Vergisi Matrah Artırımı Nasıl Yapılacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-27 694

Cumhurbaşkanı Müdahale Etmezse Bazı Konutlarda KDV Oranı Artacak! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-14 684

Yangın Sebebiyle Nerelere Bağış Veya Yardım Yapılabilir; Bu Bağışlar Vergiden Düşülebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-09 639

Mücbir Sebep' İlan Edilen Yangın Bölgelerinde Hangi Mali Yükümlülükler Ertelendi, Vergi Borçları Silinecek Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-06 1641

Kasa Ve Ortaklardan Alacak Hesaplarının Yapılandırma Kanunu Kapsamında Düzeltilmesi Halinde Vergileme (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-05 3042

Yangın Sebebiyle Bazı Bölgelerimizin "Genel Hayata Etkili Afet Bölgesi" İlan Edilmesi Ne Anlama Geliyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-08-02 739

Yasal Süresi Geçmeden Bir Vergi Beyannamesine İlişkin Düzeltme Beyannamesi Verilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-29 3798

Matrah Ve Vergi Artırımında Düzeltme Beyannameleri Ve Tarhiyatlar Nasıl Dikkate Alınacak? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-26 4206

Emlak Vergisinde Fahiş Takdirlere Karşı Vatandaşlar Nasıl Dava Açabilir? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-19 627

Yurt Dışı İştirak Kazançları İle İştirak Tasfiyesinden Doğan Kazançlar Varlık Barışı Kapsamında Bildirime Konu Edilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-16 1194

KDV İndirim Yasağını Gözden Geçirmenin Zamanı Gelmedi Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-13 676

Yapılandırma Kanunu Kapsamında Ödenen Vergi, Yİ-ÜFE Tutarı ve Katsayı Gibi Yükümlülükler Gider Yazılabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-12 2643

Yeniden Değerleme Tebliğ Taslağı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-05 861

2021 Yılı Mali Tatili Başladı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-07-02 727

Mahsup Talebinde Bulunulan Borçlar İçin de Yapılandırmadan Yararlanılabilir (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-28 1391

KDV Artırımı, Devreden KDV ve KDV İadesi Bakımından, Vergi İncelemesi İle Tarhiyatları Korumuyor ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-26 4094

Gelir Vergisi Matrah Artırımında En Yüksek Koruma Nasıl Sağlanır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-21 1237

Taşınmaz Ve Amortismana Tabi Diğer İktisadi Kıymetleri 2021 Sonuna Kadar Yeniden Değerleme İmkânı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-18 738

Emlak Vergisi Borçlarında Yeniden Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-16 718

MTV Borcu İle Trafik Para Cezası ve Diğer Para Cezalarında Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-14 660

Yapılandırma Kanununda Büyük İmkân: Stok Affı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-11 2102

Soru ve Yanıtlarla Gelir/Kurumlar Vergisinde Matrah Artırımı (LEBİB YALKIN DERGİSİ) 2021-06-09 1129

Soru Ve Cevaplarla Kesinleşmemiş Veya Dava Safhasında Bulunan Alacaklarda Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-07 739

Yapılandırma Kanununda Araç Muayeneleri Konusunda 'Anayasaya Aykırılık' Sorunu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-04 650

Soru Ve Yanıtlarla Yeni Kanuna Göre Kesinleşmiş Borçlarda Yapılandırma (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-04 3714

Ortaklardan Olan Gerçek Alacaklar Da Yapılandırma Kanunu Kapsamında Silinebilir (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-06-02 880

Tarhiyatların Yapılandırma Kanunu Kapsamında Kesinleştirilmesi Halinde Yüzde 5 İndirim Hakkı Kaybedilmeyecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-31 738

Yapılandırma Kanun Teklifi Komisyonda Kabul Edildi: Bazı Borçlar Kapsama Alındı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-28 715

Varlık Barışında En Çok Sorulan Sorular (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-26 1110

Finansman Gider Kısıtlaması Bu Koşullarda Uygulanamaz, Bir Süre Ertelenmelidir! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-24 987

Matrah Artırımını da İçeren Kapsamlı Vergi Yapılandırma Paketi Meclis'te; İşte Madde Madde Bütün Detaylar (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-22 1085

Bir Hatadan Dönüldü, Meslek Mensuplarının "Zorunlu" Eğitim Harcamaları Vergi Matrahından Düşülebilecek (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-20 737

Yurt Dışındaki İşverenlere Türkiye'den Hizmet Veren Kişilerin Ücretleri Hangi Koşullarla Türkiye'de Vergilenmez? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-18 777

Emlak Vergisinde 4 Yıl İçin Geçerli Olacak Takdirlere Karşı Mükelleflerin Dava Açma Hakkı Var Mıdır? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-17 712

Çeklerde Yasaya Aykırı Tebliğ Yasal Temele Kavuşturuluyor, Kanuna Aykırı İşlem Yapanlar Sorumluluktan Kurtarılıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-12 700

Emlak Vergisi Birinci Taksitinin Ay Sonuna Kadar Ödenmesi Gerekiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-10 668

Payları İlk Defa Halka Arz Edilen Kurumlara 2 Puan Kurumlar Vergisi İndirimi Uygulanmaya Başladı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-07 2071

Çalışanlara Dağıtılan Ramazan Paketleri Vergiye Tabi mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-03 1494

Böyle Tam Kapanma Olmaz! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-05-03 638

İşlemleri Maskesiz Yapabileceğiniz Tek Vergi Dairesi: İnteraktif Vergi Dairesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-28 1056

Finansman Gider Kısıtlamasına İlişkin Tebliğ Taslağı Güncellendi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-26 982

Merkez Bankası Kripto Paraların Ödemede Kullanılmasını Yasakladı, Şimdi Gözler Maliye'de (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-19 706

Vergi Daireleri, Yazar Kasa Fişini Kabul Etmeyerek Yanlış Yapıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-16 1210

İstihdam Teşviklerinden Geriye Dönük 6 Ay Yararlanma Hakkı Kaldırılıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-13 772

Vergi Denetim Kurulu bünyesinde Danışma Komisyonu Kuruldu () 2021-04-12 5398

Yüzde 25'lik Kurumlar Vergisi Uygulanırsa, İhtirazî Kayıtla Beyan Edip Dava Açmaya Değer Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-08 904

Ekonomi Reformları Eylem Planı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-04-02 676

Girişim Sermayesi Yatırım Fon Ve Ortaklıklarının Vergilendirilmesi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-29 1713

Finansman Gider Kısıtlamasına İlişkin Tebliğ Taslağı Hakkındaki Değerlendirmelerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-26 951

Vergilendirmeye Esas Alınan Gelir Kavramı Ve Trampa, Takas, Kamulaştırma Gibi İşlemlerin "Elden Çıkarma" Sayılması Konusundaki Görüşlerim (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-25 1148

Özel Sektör Firmalarına 2022 Yılından İtibaren Getirilen Girişim Sermayesine Yatırım Yapma Zorunluluğu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-22 1341

Uyumlu Vergi Mükellefine Yüzde 5 Vergi İndiriminde Sorunlar Bitmiyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-18 2035

Eurobond Faiz Ve Alım-Satım Kazançlarının Gelir Vergisi Beyannamesi İle Beyanı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-15 3675

Hangi Kira Gelirleri Yıllık Gelir Vergisi Beyanname İle Beyan Edilir? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-12 779

Ücret Gelirlerini Gelir Vergisi Beyannamesi İle Beyan Edenlerin Elde Ettiği Diğer Stopaja Tabi Gelirlerin Beyan Durumu (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-08 825

Kiracının Ödemediği Vergi Kesintisi Kiraya Verenin Ödeyeceği Gelir Vergisinden İndirilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-05 2891

Yüksek Ücretliler Bu Yıl İlk Kez Gelir Vergisi Beyannamesi Vermeye Hazırlanıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-03-01 1247

Kurumlara Sürpriz, Kurum Kazançları İçin Yeni Bir Vergi Tevkifatı Getiriliyor ! (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-26 911

Hamiline Yazılı Pay Senetlerinin Basım Ve Devri İçin Merkezi Kayıt Kuruluşu'na Bildirim Zorunluluğu Ve Geçiş Süreci (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-22 896

Özel Usulsüzlük Cezalarının Uzlaşma Dışına Çıkarılmasından Sonra Davalarda Artış Gözleniyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-19 969

KDV Tevkifatının Kapsamı Genişletildi, Bazı İşlemlerde Tevkifat Oranı Artırıldı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-17 1072

Yapılandırma Başvuru Süresi Bitti, Beklenenden Az Başvuru Oldu, Hatalı Başvuru Yapanlara Yeni Başvuru İmkânı Verildi (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-15 773

Online Eğitim Giderleri, Serbest Meslek Kazancının Tespitinde Gider Olarak İndirilebilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-12 3861

Teknoparklar ve Ar-Ge / Tasarım Merkezlerinde Uygulanan Teşviklerdeki Değişiklikler Ne Anlama Geliyor? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-08 766

Vergi Artışları Devam Ediyor: Yıllara Sâri İnşaat İşlerinde Vergi Kesintisi Oranı Yüzde 3'ten Yüzde 5'e Çıkarıldı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-05 918

Özel İletişim Vergisi Oranı Tüm İşlemlerde Yüzde 7,5'ten Yüzde 10'a Çıkarıldı; Vergi Artışı Tüketicilere Yansıtılabilir Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-02-01 1543

Mücbir Sebep Mükelleflere Bir Fayda Sağlıyor Mu? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-28 902

2021 Yılı Vergisel Açıdan Nasıl Geçecek, Yeni Vergi Getirilecek Mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-25 902

Sermaye Kaybı ve Borca Batıklık Tebliğinde Yapılan Değişikliklerle İlgili Ticaret Bakanlığı Görüşü (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-20 988

Değerli konut vergisi beyan ve ödeme yükümlülüğü başladı; verginin konusuna hangi taşınmazlar giriyor, verginin mükellefi kim? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-18 788

Yasal defter kayıtları yabancı para cinsinden tutulabilir mi? (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-15 1115

TOKİ Haksız Rekabet Yaratıyor (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-11 853

Reform paketinde yer alan vergiye ilişkin düzenlemeler (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-11 818

Sermaye Kaybı ve Borca Batıklık Durumu İle İlgili Düzenleme Çıktı (T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ) 2021-01-04 1032