Erdoğan SAĞLAM
Soru Ve Yanıtlarla Yeni Kanuna Göre Kesinleşmiş Borçlarda Yapılandırma
Yayımlandığı Yer
T24 BAĞIMSIZ İNTERNET GAZETESİ
Duyuru Tarihi
2021-06-04
Okunma Sayısı
3701
Makaleyi okumak için tıklayınız
SORU VE YANITLARLA YENİ KANUNA GÖRE KESİNLEŞMİŞ BORÇLARDA YAPILANDIRMA
Yapılandırmadan yararlanma şartları nelerdir?
Yeni yapılandırma kanunu Mecliste 3 Haziran'da kabul edildi ve aynı gün Cumhurbaşkanına sunuldu. Birkaç gün içinde kanunun yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Kanun kesinleşmiş bazı borçların yapılandırılması, ihtilafların sulh yoluyla sonlandırılması, matrah artırımı, kayıtlarla fiili durumun uyumlaştırılması için kayıt düzeltmesi (stok, sabit kıymet, kasa, alacak vs.), meslek odalarına ve bazı kurumlara olan borçların yeniden yapılandırılması, sicil affı gibi düzenlemeler içeriyor.
Bugün soru yanıtlarla kesinleşmiş borçlar için yapılandırmadan yararlanma koşullarını açıklayacağım. İzleyen günlerde diğer konuları işleyeceğim. Sorularınızı lütfen bizimle paylaşın, sonraki yazılarımda bunları yanıtlamaya çalışacağım.
1) Kesinleşmiş hangi borçlar kapsama giriyor?
Bir borcun kapsama girip girmediği belirlenirken iki hususa bakılıyor. Öncelikle borcun 30 Nisan 2021 tarihinden önceki dönemlere (beyana dayalı vergilerde bu tarihe kadar verilmesi gereken beyannamelere) ilişkin bir borç olması gerekiyor. Örneğin aylık mükellefiyetlerden Mart 2021 ayına ilişkin KDV kapsama girerken, Nisan 2021 dönemine ilişkin olanlar girmiyor. Yıllık gelir ve kurumlar vergisinde ise 2020 ve önceki dönemler kapsamda.
Sonra kapsama giren bu borcun kanunun yayımlandığı tarih (bu tarih dâhil) itibariyle kesinleşmiş ve vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş olması gerekiyor.
2) Kesinleşmeden ne anlamak gerekir?
Bir alacağın kesinleşmesi, alacağın varlığının hukuk düzeninde ihtilaflı olmaması veya ihtilaflı hale gelme olasılığının kalmamasıdır. Başka bir ifade ile tüm idari ve yargısal yolların tükenmiş olması demektir.
Beyana dayalı vergilerde kesinleşme verginin beyan edildiği tarihte gerçekleşir.
İkmalen, re'sen veya idarece tarh edilen vergiler ile kesilen cezalar ise vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğinden itibaren,
- 30 günlük dava açma süresi içerisinde dava açılmaması veya dava açılmış ise yargılama aşamalarının son bulması,
- Uzlaşma veya indirim hükümleri kapsamında uzlaşılması veya indirimden yararlanılması, hallerinde kesinleşmiş sayılır.
3) 2021 yılına ilişkin emlak vergisi kapsamda mı?
Hayır, kapsamda değil. 2021 yılına ait emlak vergisi ile iş yeri ve diğer şekillerde kullanılan binalara ait çevre temizlik vergisi borçları için yapılandırmadan yararlanılamayacak. Ancak önceki yıllar için yararlandırma mümkün.
4) 2021 yılına ait motorlu taşıtlar vergisi kapsamda mı?
2021 yılı için tahakkuk eden motorlu taşıtlar vergisinin ikinci taksiti için yapılandırmadan yararlanılamayacak. Birinci taksit ise yapılandırma kapsamında.
5) Vergi aslına bağlı olan ve olmayan cezalarda kapsam nasıl belirlenecek?
Vergi aslına bağlı olarak kesilen vergi ziyaı cezalarında verginin ait olduğu dönem dikkate alınarak cezanın kapsama girip girmediği belirlenecek.
Vergi aslına bağlı olmayan vergi cezalarında ise 30 Nisan 2021 tarihinden (bu tarih dâhil) önce yapılan tespitlere ilişkin olarak kesilen cezalar kapsamda.
6) Kesinleşmiş vergi borçlarında silinecek ve ödenecek kısımlar nasıl belirlenecek?
Kesinleşmiş vergi borçlarında yapılandırmadan yararlanılması halinde sadece vergi asıllarının tamamı ile Yİ-ÜFE farkı ödenecek. Ceza ve diğer fer'i alacakların tamamı ise silinecek. Silinecek ve ödenecek kısımları tabloda görebilirsiniz.
7) Yİ-ÜFE aylık değişim oranları neyi ifade ediyor?
Yİ-ÜFE aylık değişim oranları, Türkiye İstatistik Kurumunun her ay için belirlediği 31/12/2004 tarihine kadar toptan eşya fiyatları endeksi (TEFE) aylık değişim oranlarını, 1/1/2005 tarihinden itibaren üretici fiyatları endeksi (ÜFE) aylık değişim oranlarını, 1/1/2014 tarihinden itibaren yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE) aylık değişim oranlarını, 1/11/2016 tarihinden itibaren aylık yüzde 0,35 oranını (Kanunun yayımlandığı ay dâhil) ifade ediyor.
Görüldüğü gibi silinen gecikme zammı ve gecikme faizi yerine alınan tutarlar son derece düşük. Yeni kanun kapsamında yapılandırılacak alacakların çoğunun 2016 sonrası olduğunu düşünürsek uygulanacak aylık yüzde 0,35 oranı, normal gecikme zammı oranlarından (dönemine göre yüzde 1,6 veya yüzde 2, yüzde 2,5 vs.) çok düşük.
Aslında kesinleşmiş vergi borçlarında vergi asıllarının tamamı tahsil ediliyor, ancak gecikme zammı ve gecikme faizi yerine çok düşük tutarlar alındığından reel olarak indirim yapıldığını söyleyebiliriz.
Üstelik peşin ödeme alternatifi tercih edilirse bu Yİ-ÜFE tutarlarından da yüzde 90 veya yüzde 50 indirim yapılıyor. Özellikle eski borçlarda peşin ödeme çok avantajlı.
8) Yapılandırmadan yararlanma şartları nelerdir?
Kesinleşmiş borçlar için yapılandırmadan yararlanmak isteyen borçluların yapılandırılan kesinleşmiş borçlarına ilişkin olarak dava açmamaları, açılmış davalardan vazgeçmeleri ve kanun yollarına başvurmamaları şarttır.
Diğer şart ilk iki taksitin süresinde ve tam ödenmesidir.
İlk iki taksitin süresinde ve tam ödenmesi şartıyla, diğer taksitlerden; bir takvim yılında iki veya daha az taksitin, süresinde ödenmemesi veya eksik ödenmesi hâlinde, ödenmeyen veya eksik ödenen taksit tutarlarının son taksiti (peşin ödeme seçeneğinin tercih edilmesi hâlinde ilk taksiti) izleyen ayın sonuna kadar, gecikilen her ay ve kesri için gecikme zammı oranında hesaplanacak geç ödeme zammı ile birlikte ödenmesi şartıyla bu Kanun hükümlerinden yararlanmaya devam edilir.
İlk iki taksitin süresinde tam ödenmemesi ya da süresinde ödenmeyen veya eksik ödenen diğer taksitlerin belirtilen şekilde de ödenmemesi veya bir takvim yılında ikiden fazla taksitin süresinde ödenmemesi veya eksik ödenmesi hâlinde bu Kanun hükümlerinden yararlanma hakkı kaybedilir.
9) Kesinleşmiş borçlarda ne zamana kadar başvurmak gerekiyor?
Yapılandırmadan yararlanabilmek için 31 Ağustos 2021 tarihine kadar ilgili idarelere başvurmak gerekiyor. Cumhurbaşkanı, başvuru ve ilk taksit ödeme sürelerini bir aya kadar uzatmaya yetkili.
Vergi borçları için başvuruların;
Gelir İdaresi Başkanlığı internet adresi (www.gib.gov.tr) veya e-Devlet (www.turkiye.gov.tr) üzerinden İnteraktif Vergi Dairesine giriş yaparak veya
Bağlı bulunulan vergi dairesine şahsen veya posta yoluyla yapılması olanaklı.
10) Ödeme şekli nasıl ve peşin ödemede indirim var mı?
İlk taksitin 30 Eylül 2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil), Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenecek tutarların ilk taksitinin 31 Ekim 2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil), diğer taksitlerin ise ilk taksit tarihlerini takip eden ikişer aylık dönemler hâlinde azami on sekiz eşit taksitte ödenmesi gerekiyor.
a) Eğer yapılandırılan toplam borç ilk taksit ödeme süresi içinde peşin ödenirse katsayı uygulanmayacak ve,
Fer'i alacaklar yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarların yüzde 90'ı silinecek.
İdari para cezalarından yüzde 25 indirim yapılacak.
Yapılandırma sonucu ödenecek borcun sadece fer'i alacaktan ibaret olması hâlinde fer'i alacak yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak yüzde 50 indirim yapılacak.
b) Yapılandırılan toplam borcun tamamı ikinci taksit süresi içinde ödenirse yine katsayı uygulanmayacak ve bu defa,
Fer'i alacaklar yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarların yarısı (yüzde 50'si) silinecek,
İdari para cezalarından yüzde 12,5 indirim yapılacak.
Yapılandırma sonucu ödenecek borcun sadece fer'i alacaktan ibaret olması hâlinde fer'i alacak yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak yüzde 25 indirim yapılacak.
11) Taksitli ödeme şekli nasıl olacak?
Taksitle ödeme tercih edildiğinde indirim yapılmayacak ve altı, dokuz, on iki veya on sekiz eşit taksitte ödeme seçeneklerinden biri seçilebilecek.
Taksit sayısına göre belirlenen katsayılar uygulanarak borç miktarları artırılacak. Yani taksitle ödeme için bir anlamda vade farkı alınacak. Uygulanacak katsayılar şunlar:
Katsayı uygulanarak artırılan toplam borç, taksit sayısına bölünerek ikişer aylık dönemler itibariyle ödenecek taksit tutarları hesaplanacak. Kanun hükümlerinden yararlanmak üzere başvuruda bulunan borçlulara tercih ettikleri taksit süresine uygun ödeme planı verilecek. Ancak, tercih edilen süreden daha kısa sürede ödeme yapılması hâlinde ödenecek tutar ilgili katsayıya göre düzeltilecek.
12) Önceki yapılandırma kanunlarından yararlananlar bu kanundan yararlanabilirler mi?
Bir önceki yapılandırma kanunu olan 7256 sayılı kanuna göre yapılandırılan ve yeni Kanunun yayımlandığı tarih itibariyle 7256 sayılı kanun kapsamında ödemeleri devam eden alacaklar açısından, borçlular talep ederlerse yeni Kanun hükümlerinden yararlandırılacaklar.
Bu durumda, 7256 sayılı kanun kapsamında ödenen taksitler için yapılandırma hükümleri geçerli sayılacak, bu şekilde ödenmiş taksit tutarlarına tecil tarihi ile ödeme tarihi arasında geçen süre için anılan Kanuna göre tercih edilen taksit süresine uygun katsayı uygulanacak, kalan taksit tutarlarına konu alacaklar vadesinde ödenmemiş alacak kabul edilerek yeni kanun hükümlerine göre yapılandırılacak ve ödenmemiş taksitlere ilişkin kalan katsayı tutarlarının tahsilinden vazgeçilecek.
Diğer yapılandırma kanunlarından yararlanmış olanlar hakkında ise yeni kanun uygulanmayacak.
YAZARIN TÜM YAZILARI
Erdoğan Sağlamyapılandırma
Yatırımlarınızı sıfır risk ile katlayın MarktRobot
Yatırımlarınızı sıfır risk ile katlayın MarktRobot
MarktRobot
Ahmet Şık, Sedat Peker'in para aldığını açıklayacağı siyasetçinin AKP MKYK üyesi Metin Külünk...
Ahmet Şık, Sedat Peker'in para aldığını açıklayacağı siyasetçinin AKP MKYK üyesi Metin Külünk...
Efsane Yaz Kelebeği Seçili Ürünlerde %50 İndirimle Morhipo’da!
Efsane Yaz Kelebeği Seçili Ürünlerde %50 İndirimle Morhipo’da!
Morhipo
Nagehan Alçı ve Rasim Ozan Kütahyalı boşandıkları iddiasını yalanladı, aile fotoğrafı paylaştı
Nagehan Alçı ve Rasim Ozan Kütahyalı boşandıkları iddiasını yalanladı, aile fotoğrafı paylaştı
Genç kadın ufak bir yatırım ile 3 ayda zengin oldu
Genç kadın ufak bir yatırım ile 3 ayda zengin oldu
Markets Pro
Reis yine "promptersiz" konuşunca…
Reis yine "promptersiz" konuşunca…
Ege İhracatçılar Birliği Başkanı Jak Eskinazi: Zeytinyağı ve makarna ihracat yasakları, alelacele...
Ege İhracatçılar Birliği Başkanı Jak Eskinazi: Zeytinyağı ve makarna ihracat yasakları, alelacele...
Yazarın Diğer Yazıları
Erdoğan Sağlam
Yapılandırma kanununda araç muayeneleri konusunda 'anayasaya aykırılık' sorunu
Salgın nedeniyle ertelenen araç muayeneleri için yüzde 5 gecikme ücreti tahsil edilenlere 'ödeme iadesinin yapılmayacağı' hükmü anayasaya aykırı
Erdoğan Sağlam
Ortaklardan olan gerçek alacaklar da yapılandırma kanunu kapsamında silinebilir
Ortaklar, şirkete olan borçlarının vergi affı kanununu kapsamda silinmesi ile yüzde 23,5 oranındaki vergiden kurtulur
Erdoğan Sağlam
Tarhiyatların yapılandırma kanunu kapsamında kesinleştirilmesi halinde yüzde 5 indirim hakkı kaybedilmeyecek
Ülkemizde vergi konusunda uzun bir süre sadece ceza yönlü politikalar izlendi. Vergisel yükümlülüklerini zamanında yerine getiren uyumlu mükelleflere yönelik bir vergi avantajı sağlanmadı. Doğal olarak bu yaklaşım eleştirildi. Yakın zamanda bu eksiklik giderildi
erdogan saglam
Erdoğan Sağlam
erdogan.saglam@bdo.com.tr
04 Haziran 2021
-A+
Yapılandırma kanununda araç muayeneleri konusunda 'anayasaya aykırılık' sorunu
Salgın nedeniyle ertelenen araç muayeneleri için yüzde 5 gecikme ücreti tahsil edilenlere 'ödeme iadesinin yapılmayacağı' hükmü anayasaya aykırı
Kesinleşmiş olan ve olmayan bazı borçların yeniden yapılandırılması, matrah artırımı, stok affı, kasa ve ortaklardan alacaklara ilişkin düzeltmeleri içeren Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda dün kabul edilerek yasalaştı.
Kanunun kısa süre içinde Cumhurbaşkanı'nca onaylandıktan sonra, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Genel Kurul'da yasalaşan teklif üzerinde fazla bir değişiklik yapılmadı.
28 Mayıs 2021 tarihli yazımda yapılandırma kanun teklifine, araç muayenelerini süresinde yaptıramamış olanlara şu iki şartın yerine getirilmesi halinde, gecikilen süreler için ödenmesi gereken yüzde 5 payın silineceğini duyurmuştum.
31 Aralık 2021 tarihine kadar bu işlemi yaptırmak ve;
Muayenede gecikilen her ay ve kesri için ödenmesi gereken yüzde 5 oranındaki faiz/pay yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları[1] ile hesaplanan tutarları ödemek.
Böylece araç muayenesini geciktirmiş olanlara bir ödeme kolaylığı sağlanıyor.
TBMM Genel Kurulu'nda yapılan az sayıdaki değişiklikten biri komisyonda eklenen bu hükümle ilgili.
Anlaşılan o ki, komisyonda bu hüküm eklenirken 2020 yılında pandemi nedeniyle araç muayenelerinde yapılan erteleme dikkate alınmamış. Erteleme süresince zaten adına ister faiz, ister ceza deyin yüzde 5 müeyyide alınamayacağı için, oluşabilecek tereddütler gerekçe gösterilerek verilen şu değişiklik önergesi Genel Kurul'da kabul edildi:
"22/3/2020 ila 3/7 /2020 tarihleri arasında (bu tarihler dahil) geçen süre için 2918 sayılı Kanunun 35'inci maddesinde yer alan yüzde 5 fazlaya ilişkin hüküm ve Yİ-ÜFE aylık değişim oranları uygulanmaz, tahsil edilmiş tutarlar ret ve iade edilmez."
Bu düzenleme aşağıdaki nedenlerle adeta skandal! (Aslında bu tür iddialı söylemler benim tarzıma uygun değil, ancak yapılan hataları görünce dayanamadım).
Erteleme süresi için zaten yüzde 5 alınamaz
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 35. maddesine göre, muayene süresi geçirilen her ay için muayene ücreti yüzde 5 fazlası ile (zamlı) tahsil edilir. Ay kesirleri tam ay olarak hesap edilir.
2020 yılındaki erteleme Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yapıldı.
Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi ilan edilen COVID-19 salgını nedeniyle, muayene süresi gelen araçlarının muayene süresini 3 Nisan 2021 tarihinden itibaren üç ay içerisinde gerçekleştiremeyen motorlu taşıt sahiplerine, araç muayene işlemlerini bu üç aylık sürenin bitiminden itibaren 45 gün içerisinde yapma olanağı tanındı. Bu sürelerin gerektiğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nca uzatılabileceği öngörüldü.
Nitekim üç aylık sürenin son erdiği 3 Temmuz 2020 tarihinde pandeminin etkisinin geçmediğini gören Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (bakanlık), araçlarını muayeneye götüren vatandaşların araç muayene istasyonlarında yoğunluk oluşturmasının önüne geçilmesi ve virüsün vatandaşlara olası etkisinin en aza indirilmesi amacıyla, araç muayene sürelerini 30 Eylül 2020 tarihine kadar uzatma kararı aldı.
Açıklamada, 3 Nisan 2020 ile 3 Temmuz 2020 tarihleri arasında muayene süresi sona eren ve 17 Ağustos 2020 tarihine kadar muayenesi yaptırılamayan araçların muayene sürelerinin 30 Eylül 2020 tarihine kadar uzatıldığı belirtildi.
Gerek yönetmelik değişikliği ile yapılan uzatmaya ilişkin bakanlık duyurusunda, gerekse bakanlığın yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden yaptığı uzatmaya ilişkin duyuruda açıkça yüzde 5 gecikme ücreti alınmayacağı ifade edildi. (Bakanlığın, 'müeyyide'nin adını kanunda tercih edilen 'pay', uygulamada kullanılan 'faiz' veya 'ceza' yerine 'gecikme ücreti' şeklinde nitelemesi ayrı bir konu. Ülkemizde maalesef birkaç köklü bakanlığın bürokrasisi hariç genel olarak bürokratlar ve siyasiler usule ve lisana hakim değiller).
Buraya kadar yaptığım açıklamadan, komisyonda yapılandırma kapsamına alınan trafik muayene işlemlerinde erteleme süresi için yüzde 5 fazla alınamayacağı gibi, bunun yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranlarına göre hesaplanacak tutarın da alınamayacağını anlamış olmalısınız.
Ne yazık ki Meclis Genel Kurulu'nda önergeyi verenler bunu anlamamış veya yanlış yönlendirilmiş olacaklar ki, maddeye 22/3/2020 ila 3/7/2020 tarihleri arasında (bu tarihler dahil) geçen süre için 2918 Sayılı Kanun'un 35'inci maddesinde yer alan yüzde 5 fazlaya ilişkin hüküm ve Yİ-ÜFE aylık değişim oranlarının uygulanmayacağı hükmünü -hiç gerek yokken- eklettiler. Bakanlığın yönetmelik ve açıklamasında düzenlenmiş bir konunun yapılandırma kanununa eklenmesine gerek yoktu.
Ancak daha da önemlisi, kanuna, tahsil edilmiş tutarların iade edilmeyeceğine ilişkin bir cümle de eklendi.
Üstelik tarih aralığı yanlış!
Yukarıda ertelemenin önce yönetmelik değişikliği, sonra bakanlık yetkisi ile 3 Nisan ila 3 Temmuz 2020 tarihleri arasında muayene süresi gelen araçlar için 30 Eylül 2020 tarihine kadar yapıldığı söylemiştim.
Peki, kanunda belirtilen başlangıç tarihi olan 22 Mart 2020 ne anlama geliyor?
Bunun da İçişleri Bakanlığı'nın 27/3/2020 tarih ve 6008 sayılı genelgesi çerçevesinde 21/3/2020 (23:59) tarihinden sonra araç muayenesinin süresi dolan ve muayeneye gidemeyen araç sahiplerinden yaşı 65 yaş ve üstü olanlar ile kronik rahatsızlıklara bulunanlara ilişkin olduğunu, bu kapsama girenler bakımından uygulamanın 22/3/2020 tarihinden itibaren başladığını bakanlık genelgesinden öğreniyoruz.
22 Mart 2020 tarihi, sokağa çıkma yasağı uygulanan sınırlı sayıda vatandaşı ilgilendirdiği halde kanunda genel olarak ifade edilmiş bulunuyor.
Tahsil edilen yüzde 5'lerin geri verilmeyeceği hükmü anayasaya aykırı
Af/Yapılandırma kanunlarında genel bir yaklaşım vardır. Kapsama giren borçların kanunun yayımından önce ödenmiş olması halinde, bunların iade edilmeyeceği hükme bağlanır. Yükümlülüklerini zamanında, gecikmeden yerine getirin uyumlu mükellefleri son derece rahatsız eden bu adaletsiz yaklaşım maalesef dün kabul edilen yapılandırma kanununda da mevcut.
Ancak bu kapsamda geri verilmeyecek tutarlar ödenmesi gerektiği için ödenmiş olan yükümlülüklerdir. Bu yükümlülüklerin düzenlemelerle veya idari kararlarla ertelenmiş olanları için böyle bir uygulama yapılamaz. Yani iadesi engellenemez.
Nitekim yukarıda erteleme süresi ve dayanaklarını açıkladığım araç muayenelerine ilişkin yüzde 5 fazlalar, erteleme yapıldığı için ödenmemiştir. Bunların fuzulen ödenmiş olması halinde iadesi tabii ki mümkündür, yapılandırma kanunu yayımlanmadan önce iadesi talep edildiğinde nasıl ki bu iade talepleri yerine getirilmek zorunda ise, kanunun yayımından sonra da zorunludur. Yapılandırma kanununa konulan ve iadeyi engelleyen hüküm genel hukuk ilkelerine ve anayasaya açıkça aykırıdır.
[1] Yİ-ÜFE aylık değişim oranları, Türkiye İstatistik Kurumunun her ay için belirlediği 31/12/2004 tarihine kadar toptan eşya fiyatları endeksi (TEFE) aylık değişim oranlarını, 1/1/2005 tarihinden itibaren üretici fiyatları endeksi (ÜFE) aylık değişim oranlarını, 1/1/2014 tarihinden itibaren yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE) aylık değişim oranlarını, 1/11/2016 tarihinden itibaren aylık yüzde 0,35 oranını (bu Kanunun yayımlandığı ay dâhil) ifade eder.